Positiviteit

De eerste tips richtte zich met name op positieve of plezierige emoties. Nu maken we de stap naar zelfcompassie. In een uitgebreide blog zal ik nog meer in gaan zoomen op het begrip zelfcompassie en waarom het belangrijk is als je meer positiviteit wilt ervaren in je leven. Kerstin Neff heeft veel geschreven over zelfcompassie en zelfwaardering. Hieronder haar definitie en daarna een tip met een mooie oefening.

Zelfcompassie gaat om onvoorwaardelijke vriendelijkheid voor jezelf en aanwezig zijn bij ongemak van je leven, door er niet voor weg te lopen en te beseffen dat het een onderdeel is van mens-zijn. Zelfcompassie hebben betekent niet dat je onplezierige ervaringen wegdrukt, maar op een zorgzame manier jezelf ondersteunt als je het moeilijk hebt (gebasseerd op Neff, 2016, Bohlmeijer, Hulsbergen).

Daarom in de komende weken elke dinsdag een oefening om positiviteit te versterken. Vandaag de vijfde oefening:

Vorige week heb ik een gratis sessie gegeven over positieve emoties. De deelneemsters waren enthousiast en ik heb ook weer veel geleerd en kan de tips weer meenemen naar een nieuwe sessie! Lees hier de reacties van de deelneemsters.

De foto boven deze post heeft voor mij persoonlijk twee elementen van veiligheid. De boom is zo mooi groots en staat krachtig en vrij. Als ik de boom in mijn gedachte oproep dan kan dat voelen als rust, beschermend. Het beeld van mijn kinderen is voor mij een heel belangrijke associaitie met veiligheid. Samen spelen, opgaan in hun eigen wereld. Een heerlijk moment om voor mezelf op te roepen. Veel succes met de oefening!

mamascoach wijnberger ede

Meld je aan en ontvang een keer per maand een inspiratiemail.

Meld je aan voor de maillijst en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van DeMamascoach.nl.

You have Successfully Subscribed!